Indulas elott

2011.07.18. 03:05

Ekezetek nincsenek, de ez remelem csak erdekessebbe teszi a leirasokat es jobban vissza adja a hely kulonlegesseget. No de hogy, is kerultem ide? 

Csaladommal hetek ota keszultunk az eves nyaralasra "vegre eljutunk a Balatonhoz" felesegem megkapta a szabadsagot, de idulas elott meg el kell intezni egy ket dolgot. Szuleim a Szomszed faluban elnek, atmegyek hozzajuk megkerem oket, hogy a postat vegyek ki a ladabol, es adjanak fel egy ket csekket. Amint megalltam a hazuk elott a szoszedaik akik hivatasos zeneszek, oda kialtanak: -Gyere csak ide egy kicsit! - Beleptem es rogton nekem szegeztek a kerdest: -Nem jossz kinaba ket honapra? Keresunk egy harmadik tagot mert ahova hivtak nem eleg egy duo hanem legalabb harom tagu zenekart varnak. - Tudtak rolam, hogy gitarozgatok, de rendkivul meglepett a kerdes. Kertem egy kis gondolkodasi idot, de kozoltek, hogy egy oran belul kell a valasz. Atmentem a szuleimhez forgott velem a vilag, donteni kell! Megkerdeztem oket mit szolnak, egyertelmuen kihagyhatatlan a lehetoseg mondtak. Ez utan felhivtam felesegemet, o annyit mindott, ezt nekem kell eldonteni, nem akarja majd evekig hallgatni, hogy miatta nem jutottam el Kinaba. Fel ala jarkaltam az udvaron. Most mit tegyek? Ket honap sok ido egy haromgyerekes csaladapnak. Nos ahogy a mellekelt abra mutatja igent mondtam. -Utleveled van? Nincs? Akkor nyomas az okmanyiroda -... gyorsitott eljaras mer egy het mulva indul a repulo! Aznap a helyi okmanyiroda zarva ugyhogy ugy dontottunk elmegyunk lellere a noveremekhez es majd az ottani irodaban beadom a kerelmet.. vegul is osszepakoltam es inulas Budapestre a kozponti okmanyirodaba az utlevelert. Reggel fel 8-kor mar ott vagyok, 9-re mar a kinai konzulatuson kell lennem. Utlevel megvan, vizum megvan, repulojegy nincs meg. Vegul is ket nap mulva felszallunk.

Utazunk!

A repulo eloszor Bukaresben szall le tankolunk indulas tovabb. A kovetkezo alomas Doha Katar fovarosa. Itt ket orat varunk az atszallasra. 17 ora utazas utan vegre megerkezunk Pekingbe. Egy magyar no var minket akit a tarsaim mar regrol ismernek. (Ok negy evvel ezelott mar jartak Kinaban) Egy etteremben kell talalkoznunk az alkalmazonkkal, a sofor elteved igy 2 oras lesz az autout a repterrol az etteremig. Vacsora kozben rakerdezunk, hogyan tovabb? A Kinai ur aki mellesleg tiz evet elt magyarorszagon es igy kitunoen beszel magyarul kozli velunk, hogy autoval rogton indulas vacsora utan. DDD. Sanmenxia Pekingtol 840 Km .. ez itteni viszonylatban nem sok, de gondoljunk csak bele ez egy Pecs - Frankfurt tav. 10 oras autout.   Tarsaim akik ezutan Anni es Mihaly kozoltek, hogy egy tapodtat sem hajlandoak tovabb menni, keressenek szallast es holnap mehetunk. De hat az autoba akkor sem ferunk be a ket sofor, mi harman meg a hangszerek. Mar a repterrol az ettermig is sok volt az olunkben tartani a csomagokat, hat meg 10 oran keresztul. Addig addig, mig vegul ugy dontottunk, en megyek most a ket vadidegen kinaival meg a csomagokkal hulla faradtan tovabb, Mihaly es Anni maradnak es holnap vonatra szalnak es azzal jonnek utanunk. (Nem tudom melyik a mereszebb valalkozas a ketto kozul.) Az autopalyan rengeteg a kamion ejszakankent, ugye mi meg helyi ido szerint 21orakkor indultunk tovabb. Ez meg hagyjan, de a teherautoknak legalabb a felenek nincs mukodo hatsolampaja es halal nyugalommal elozgetnek, meg azt is tudni kell, hogy nincs szabajozva a felso sulyhatar amit szallithatnak ugyhogy nemejik gepen 80 -100 tonna rakomany is lehet hihetetlenul hevenyeszett rogzitessel. Az uton nem egyszer lattunk elveszitett arut, sot sajat szememmel lattam amint az egyik platorol az utra esett egy WC csesze. Ha ez nem lenne eleg hajnali 4 korul kozli velem a magyarul tudo Kinai ezutan Lou-nak nevezem, hogy ok nagyon faradtak ugyhogy vezessek en egy kicsit. Mit  volt mit tenni atultem a kormanyhoz es hajra! Ellesve a technikat szlalomoztam a tulterhelt kivilagitas nelkuli kamionok kozott 120-130 as sebessegel. Mint egy video jatekban csak itt nincs az embernek tobb elete :D . Reggel 7 orara megerkeztunk Sanmenxia city-be. lou rogton a munkahelyre vitt, hogy lassam, es hogy tetszik-e. Ekkorra mar minden mindegy volt allva el tudtam volna aludni, szoltam is neki nem vagyok masra csak, hogy megzuhanyozhassak es alhassak egy kicsit. DE NEM! Lou szerint nem szabad ehesen lefekudni ugyhogy irany enni :) . Valami elhagyottnak tuno muhelyek elott talatunk egy utcai arust aki egy gyanus lavorban kevergetett valamit es egy mocskos serpenyobe sutogetett valami nagyon zsiros tesztafelet. Sok valasztasi lehetosegem nem volt, vagy eszem vagy ehes maradok, igy leultem a kb. 25 cm magas vasszekek egyikere az 50 cm es asztalhoz. Hoztak is e kajat. Lehet, hogy meglepo, de nagyon jol esett es nagyon finom volt. Na de most mar telleg majd elajultam, 40 oraja ebredtem meg Budapesten.

 Vegre megyunk a szallasra. Azt meg felfogtam, hogy rettenetesen mocskos a lepcsohaz meg, hogy a lakasban rajtunk kivul tartozkodik meg vagy negy kinai, de mar semmi sem erdekelt . egy gyors zuhany es zuhanj az agyba! itt filmszakadas. 

 

Ot ora alvas utan Lou felebresztett, megyunk enni! Nem is gondoltam volna, hogy ennyi alvas milyen rengeteget szamit, maris sokkal derusebben lattam mindent. Ebedet a sorkertben kaptunk olyan sokat es olyan finomat, hogy azt sem tudtam melyikbol es legfokepp hogyan egyek. Par szoval Lou elmagyarazta mit, milyen modszerrel kell enni. Szerencsere utana vissza hozott a szallasra, hogy pehenjem ki magam rendesen. Ekkorra mar csak egy idegen Kinai volt a lakasban :D . Most mar azt is lattam milyenek a korulmenyek a Wc borzalmasan koszos budos, a konyha nem kulonben, a szobak viszont meglepoen szepen berendezettek. Az elosztas: eloszoba, nappali, nagy halo, kis halo, konyha, es furdoszoba.

 

 

 

 Ezek az allapotok termeszetesem meg takaritas elottiek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdeszemmel.blog.hu/api/trackback/id/tr73075871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Denesq1 2011.07.18. 21:15:57

Hát ez nagyon érdekes kicsit olyan mintha magyaroszágba hoztad volna Kinát! :) kösz az irást várom a következőt!

Pinyon 2011.07.27. 10:10:28

Házaspár egy kínai vendéglőben vacsorázik. A vacsora és néhány pohár rizspálinka után a férj viccelődve megkérdi a főszakácsot:
- Remélem, nem kellett a mi vacsoránk miatt két kóbor cica életét kioltani?
- Szó sincs róla uram, már döglötten találtam őket.
süti beállítások módosítása